nogyogyaszat logo.png

A rendelőben van lehetőség a felsorolt problémák magas szintű

megoldására:

• Komplett nőgyógyászati rákszűrés ( bimanuális vizsgálat,

kolposzkópia, videokolposzkópia, hüvelyi ultrahangvizsgálat,

emlővizsgálat )

• Gyermeknőgyógyászati és pubertáskori problémák kezelése

• Női-, férfi meddőség kivizsgálása és kezelése

• Terhesgondozás és tanácsadás ( hüvely Ph mérés, bakteriológiai

kenetvétel, magzati áramlásvizsgálat: flowmetria stb.)

• Őssejt levétellel illetve tárolással kapcsolatos tanácsadás

• Cikluszavarok kezelése ( túl erős, gyakori vagy rendszertelen vérzés ill. vérzéshiány stb.)

• Gyulladásos elváltozások diagnózisa és kezelése ( hüvelyi folyás, kismedencei heveny és idült gyulladások, Chlamydia ill. egyéb fertőzések stb.) bakteriológiai leoltás, HPV, Chlamydia, Herpes genitalis célzott szűrése stb.

• Szexuális élet zavarainak kezelése

• Fogamzásgátlás ( gyógyszeres, méhen belüli eszköz: „ spirál „felhelyezés, eltávolítás, hormontartalmú méhen belüli eszköz: Miréna, hüvely gyűrű és egyéb lehetőségek )

• Változó kori problémák ( menopausa, hormonpótlás, vizelettartási zavarok stb. )

• Jóindulatú méhszáj elváltozások ( „méhszájseb” ) kezelése: cryo-terápiája ( méhszáj fagyasztás” )

A rendszeres nőgyógyászati vizsgálat rendkivül fontos, hiszen a szűrővizsgálattal időben felfedezhető és jól kezelhető a rosszindulatú méhnyakrák, valamint az egyszerű vizsgálattal kideríthetőek az egyéb nőgyógyászati betegségek. Több olyan elváltozás és fertőzés van, amelyek nem feltétlenül okoznak tüneteket.

Mivel ezek a lappangó problémák akár éveken át is észrevétlenek maradhatnak, komoly következményekkel járva akár meddőséghez, daganatos betegséghez vezethetnek. A fertőzésveszély nem zárható ki a legkörültekintőbb életforma mellett sem. A hüvelyben és annak környékén normálisan is megtalálható mikroorganizmusok kóros elszaporodása is elég lehet ahhoz, hogy gyulladást okozzon. A panasszal érkező nők nagy százaléka pedig valamilyen nőgyógyászati gyulladás miatt keresi fel orvosát.

A nők anatómiai-élettani okokból hajlamosak az alsó húgyutak és a nemi szervek fertőződésére. Ehhez járul a műszálas ruházat, antibiotikum használat, lúgos tisztálkodó szerek, a szexualitás okozta kockázatnövekedés. Hasonlóan gyakori panaszok a görcsös, alhasi fájdalmak, amelyek hátterében állhat akár krónikus gyulladás vagy endometriosis
A nőgyógyászati vizsgálat a páciens megismerésével kezdődik. A tünetek, panaszok és a korábbi betegségi előzmények feltárása mellett a beszélgetésnek feszültségoldó hatása is van. A vizsgálati eredményekre és a páciens állapotára támaszkodva határozzuk meg az alkalmazható kezelési módokat, tájékoztatjuk a tervezett műtétről, a lehetséges szövődményekről, az otthoni ápolási teendőkről, a gyógyulás szakaszairól.

Minden olyan információt rendelkezésre bocsátunk, amely a beteg számára szükséges annak eldöntéséhez, hogy milyen kezelési módot, illetve műtétet válasszon. A nőgyógyászati beavatkozások a testi panaszokon túl gyakran lelki problémákat is okoznak. Fiatalabb korban gyakori probléma lehet a havi vérzés rendellenességei (pl. cikluszavarok, fájdalmas menzesz), később a nem kívánt terhesség, a teherbeesés és a terhesség megtartásának problémái; idősebb korban pedig vizelettartási zavarok vagy a menopauza okozta tünetek.

• Nőgyógyászati alapvizsgálat: tapintásos ellenőrzés Kolposzkópos méhszájszűrés

• Méhnyakrák-szűrés (citológia)